چای دم کرده

شعر و ادبیات -شاعرانه ها -متنوع از همه جا از همه چیز

چای دم کرده

شعر و ادبیات -شاعرانه ها -متنوع از همه جا از همه چیز

خرامان: سفارش‌نویسی به رشد داستان‌نویسی آسیب رسانده است

خرامان: سفارش‌نویسی به رشد داستان‌نویسی آسیب رسانده است

خبرگزاری فارس: مصطفی خرامان گفت: داستان‌نویسی دفاع مقدس متاسفانه روند رو به رشدی نداشته و شاید سیاستگذاری‌ بخش‌های فرهنگی و سوق دادن این نوع ادبیات به سمت سفارشی‌نویسی از علت‌های آن باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خرامان در گفت‌وگو با ستاد خبری دومین مسابقه سراسری داستان دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف)، افزود: برگزاری مسابقه سراسری داستان کوتاه دفاع مقدس، اتفاق مثبتی در رشد این گونه ادبی است، اما نباید شرکت‌کنندگان در این مسابقه پس از اتمام آن فراموش شوند.
وی ادامه داد: در این مسابقات شاهد آثار ارزشمندی هستیم و جرقه‌های خوبی در داستان کوتاه دفاع مقدس زده می‌شود، اما نباید باعث خاموشی این جرقه‌ها بشویم و برای رشد این مقوله باید کار مداوم و برنامه‌ریزی شده انجام داد.
نویسنده کتاب "دست‌های رنگی" در پاسخ به انگیزه‌ساز بودن جوایز مادی جشنواره‌ها و مسابقات گفت: مسایل مادی همیشه می‌تواند انگیزه قابل قبولی برای همه باشد، اما در حیطه‌ای مثل ادبیات دفاع مقدس، این انگیزه می‌تواند به شکل مضاعفی برای آن‌هایی که دل‌مشغولی این کار را دارند، به حساب آید؛ در غیر این صورت بعید می‌دانم نویسنده‌ای که تنها به خاطر جوایز داستان می‌نویسد، بتواند تحول یا جهشی در ادبیات ایجاد کند.
وی یادآور شد: داستان کوتاه مشتری خود را دارد، اما چون در ازای نوشتن آن، مبلغ ناچیزی به نویسنده می‌دهند، دیگر شخصی رغبت نمی‌کند تا داستان کوتاه بنویسد و آن را برای چاپ عرضه کند،
خرامان تاکید کرد: لذا اکثراً برای دل خودشان می‌نویسند و متاسفانه به همین دلیل داستان کوتاه رونق مناسبی نمی‌یابد و حتی ارزش آن در مطبوعات که یکی از مراکز گسترش فرهنگ است، هنوز ناشناخته‌ مانده و هیچ توجهی به آن نمی‌شود.
وی بیان داشت: امیدوارم نه تنها داستان کوتاه، که همه شکل‌های ادبیات و به ویژه ادبیات دفاع مقدس با حمایت ویژه مسؤولان و ارزش‌گذاری بیش از پیش آنان به این مقوله، رونق خوبی یافته و در آینده‌ای نزدیک شاهد اوج‌گیری آن و حضور نویسندگان در جایگاه مناسب خود باشیم.
دومین مسابقه سراسری داستان دفاع مقدس (جایزه ادبی یوسف) روز چهارشنبه هفدهم بهمن ماه در مجتمع فرهنگی سیدالشهدا برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش  -خبرگزاری فارس:

http://www.farsnews.com/

 

 

http://www.ccccc.blogfa.com/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد